Flygplatspoesi #2

Det kommer nog att ta ett tag att vänja sig vid den här jävla u-landsvalutan. Hjärtattacken var inte långt borta när kassakärringen krävde mig på 50kr för kaffe och pepsi. Inte förrän jag hade hunnit börja formulera en rejäl ramsa insåg jag att det inte var frågan om euro. Men det är ju löjligt. Kaffe och bulle, tre miljoner tack.

För övrigt känns bagagebanden på Arlanda fruktansvärt långsamma när 8 koppar kaffe börjar påminna mig om att urinblåsan inte är en evig och bottenlös förvaringsplats. Givetvis kostar toalettfanskapet också och jag har självklart inte några u-landsmynt.

Nu ska jag härma dialekter och smälta in i mängden. Handla på Ica tror jag blir en bra början, kan det bli mer svenskt än så?

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hahaha alltså du skriver så fruktansvärt bra, siter här o skrattar högt för mig själv. Du får ha de så bra i Sveariket!

2010-08-18 @ 11:46:47
URL: http://kjld.devote.se
Postat av: Emelie Loquist

Haha, fortsääätt så :)

Hoppas du trivs!

2010-08-19 @ 10:02:42
URL: http://emelieloquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0