Flygplatspoesi #1

Iakttagelser på Helsingfors flygplats en tisdagmorgon:
Damen i högtalarna låter som hon försöker beatboxa när hon på bruten engelska uppmanar Rintanen, Niemi och Koski att snarast möjligt infinna sig vid gate 12. Troligen hittas dom på Urho Airway Pub på den roligare sidan om tvåpromillesgränsen. Ibland kan man inte annat än vara stolt över sina landsmän.
Kaffet är dyrare än whiskeyn. Kaffet är godare på planet än på flygplatsen. Whiskeyn är godare än båda. Jag börjar förstå ovan nämnda herrar. Planet får väl för fan vänta lite.
Tjejen som sitter till höger om mig är sjukligt het och jag hoppas att hon är lika rysk som hon ser ut att vara, för hon sneglar på min skärm i skrivande stund. Jag framstår en aning socialt handikappad om jag bloggar om henne men inte vågar öppna käften.
Nu är det bara 2 timmar tills jag får checka in. Hur många kaffe, alternativt whiskey, hinner jag med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0