Onsdagsbekännelser.


Jag är tragisk. Av flera orsaker.

Jag har inget internet hemma. Efter koffein är internet mitt största beroende. Abstinensen har slagit till och jag blir kallsvettig och orolig. Rummet krymper och väggarna kommer allt närmare. Nej, nu ljög jag. Det är fysiskt omöjligt för min lägenhet att krympa mer eftersom den redan är mikroskåpiskt liten. Jag har dragit upp fiskar som haft större mellanrum mellan ögonen än mellan väggarna i min lägenhet. Men kallsvettas gör jag, och eftersom lägenheten är så jävla liten är det bara en tidsfråga innan jag får ett anfall som gör att hela golvet blir översvämmat av svett.

Att jag sedan totalt saknar möbler i lägenheten gör ju inte saken bättre. Jag är stolt ägare till något som ska föreställa en uppblåsbar luftmadrass, men mest liknar en stor, halvslak vattenballong. Den är inte ens min, den har jag givetvis lånat. Egentligen är den rätt onödig eftersom den läcker och efter ett tag har samma komfort som att ligga på golvet. Ibland måste jag dubbelkolla så att den faktiskt fortfarande är kvar. Att sova på den är dessutom ett projekt i sig. Att svänga sig i sömnen är bara att glömma på grund av lägenhetens storlek. Jag slår i väggarna på båda sidorna hur jag än gör. Dock tror jag att den kan rädda mig när en allvarlig svett- och ångestattack inträffar eftersom jag då borde kunna flyta runt på den och slippa drunkna i mitt självproducerade svetthav.

Abstinensen har drivit mig att sitta och snylta på skolans internet så mycket jag kan. Steget härifrån till att bli en riktig zigenare och snatta livsmedel och gömma i underkläderna är pinsamt litet.

Nu kommer ett svettanfall. Var fan är luftmadrassen?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha! Du är ju faktiskt riktigt bra på att skriva :) Men köp en säng...

2010-09-10 @ 17:02:06
Postat av: Anonym

Tur att du har vänner som bjuder på kaffe och kulturerar dig med tvprogram som ullared medans din stjärt domnar i en underbart skön soffa :-)

Vassego!!

2010-09-14 @ 09:30:19
Postat av: Anonym

Jag vet inte om du fattar hur tacksam jag är! TACK! :D

2010-09-14 @ 12:15:44
Postat av: ch

Du är riktigt jävla duktig på att skriva. Fortsätt med det du gör!

2010-09-22 @ 21:48:10
Postat av: Spange

lol, hur fan bor du egentligen? är det studentlägenhet, eller bor du på en skoltoalett :D ? låter jävligt obekvämt iaf..

2010-09-24 @ 20:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0